Liceul Special pentru Deficienți de Vedere Cluj-Napoca
Între tradiție și modern – Instituție recunoscută la nivel național din anul 1900
Proiecte și parteneriate
Acordarea de sprijin pentru integrarea copiilor cu dizabilităţi de 0-6 ani în structurile sistemului de educaţie obişnuit
Perioada: 2006-2008
TIPUL PROIECTULUI: Proiect European finanţat de Uniunea Europeană
DURATA PROIECTULUI: iulie 2006 - ianuarie 2008
SCOPUL
PROIECTULUI: Pregătirea cadrelor didactice din domeniul şcolilor pentru
copiii cu deficienţe de vedere, de auz, din cadrul creşelor şi
grădiniţelor pentru copii obişnuiti pentru integrarea copiilor cu
deficienţe de la 0 la 6 ani în cadrul structurilor obişnuite de educaţie
şi îngrijire.
OBIECTIVELE PROIECTULUI: Vizitarea structurilor
de îngrijire şi educare a copiilor cu vârste cuprinse între 0-3 ani şi a
instituţiilor pentru copii cu deficienţe de vedere şi de auz;
Implicarea diferitelor categorii de specialişti în domeniul intervenţiei şi educaţiei timpurii;
Schimb de informaţii privind nevoile reale ale familiilor copiilor cu deficienţe de vedere şi de auz;
Înlăturarea
oricăror bariere care se opun integrării copiilor cu dizabilităţi în
structurile obişnuite de îngrijire şi educaţie;
Descrierea instrumentelor, metodelor şi tehnicilor necesare sprijinirii copiilor cu dizabilităţi în fiecare ţară;
Pregătirea
şi descrierea situaţiei concrete referitoare la modalitatea de
integrare a copiilor cu deficienţe de vedere şi de auz prin prezentarea
concretă a situaţiei economice şi politice din fiecare ţară implicată;
Dezvoltarea
unei modalităţi de implementare cu scopul îmbunătăţirii accesului
copiilor cu deficienţe de auz şi vizuale în structurile obişnuite de
îngrijire şi educaţie
ACTIVITĂŢILE PROIECTULUI: Fiecare cadru
de specialitate implicat în programul de training în domeniul
intervenţiei timpurii a copiilor cu deficienţe de vedere şi de auz de la
0 la 6 ani îşi va dezvolta şi îmbogăţi cunoştinţele de limba engleză în
mod individual pentru a fi capabil să parcurgă cele 7 zile de curs;
Utilizarea cursurilor de limba engleză în format electronic pentru exersarea limbii vorbite şi a conversaţiei;
Cadrele
didactice din structurile obisnuite si din şcolile speciale implicate
în proiect vor primi o listă bibliografică cu materiale specifice din
domeniul intervenţiei timpurii la copiii cu deficienţe vizuale şi de
auz, precum si despre caracteristicile deficienţelor de vedere şi de
auz; studiul se va desfăşura individual la bibliotecă sau prin
consultarea documentelor electronice de pe internet; rezultatul final al
studiului va fi întocmirea unui referat despre intervenţia timpurie la
deficienţii de vedere sau de auz;
Pregătirea culturala a
participanţilor la proiectul Leonardo Mobility se va face prin email
prin schimbul de informaţii referitoare la structurile existente în
fiecare ţară, structuri legate de modalitatea de integrare a copiilor cu
deficienţe de vedere şi de auz de la 0 la 6 ani;
ŢĂRILE IMPLICATE ÎN PROIECT: Instituţii care trimit beneficiari:
- Liceul pentru Deficienţi de Vedere, Cluj-Napoca, România
- Şcoala Specială pentru Deficienţi de Auz nr. 1, Cluj-Napoca, România
- Creşa nr. 8 Meziad, Cluj-Napoca, România
- Grădiniţa cu program prelungit nr. 56, Cluj-Napoca, România
-
Specjalny Osrodek Szkolno-Wychowawczy Dla Dzieci Niewidomych I
Slabowidzacych, Krakau - Institutul pentru nevăzători şi slab văzători,
Kracovia, Polonia
Instituţii partenere:
- Asociaţia Nevăzătorilor - Filiala Cluj (Association for the Blind - Cluj Subsidiary)
-
Asociaţia Părinţilor pentru Sprijinul Copiilor cu Dizabilităţi Multiple
“Părinţi pentru copii” (Parents Association for Supporting Children
with Multiple Disabilities “Parents for children”)
- Asociaţia Părinţilor Copiilor cu Deficienţe de Auz “Voci neauzite” (Parents Association with Deaf Children “Unheard voice”)