Proiect Erasmus+ InRadio – Inclusive Internet Radio
Publicat de WebmasterLSDV în: 2019-01-14
În perioada 10 – 13 ianuarie 2019, în cadrul Liceului
Special pentru Deficienți de Vedere Cluj-Napoca a avut loc prima întâlnire de
proiect (APV) din cadrul proiectului Erasmus+ InRadio – Inclusive Internet
Radio (Acțiunea KA-1 Mobilități de tineret).
Pentru a-și atinge scopul, proiectul cuprinde două
activități principale, o vizită de planificare în avans și un schimb de tineri,
ambele la Cluj-Napoca. La aceste activități vor participa 30 de tineri cu și
fără deficiențe de vedere, din cele 5 țări partenere
În timpul primei activități, vizita de planificare,
desfășurată în perioada 10-13 ianuarie 2019, participanții vor discuta:
- Probleme logistice, cazare, masă, transport;
- Măsuri de securitate și siguranță;
- Detaliile activităților din cadrul schimbului de tineri, ce se va desfășura în martie;
- Selectarea participanților la schimbul de tineri;
- Planul de diseminare, promovare și vizibilitate.
Deschiderea oficală a proiectului Inclusive Internet
Radio a avut loc vineri, 11 ianuarie 2019, ora 10:00 AM, în cadrul Liceului
Special pentru Deficienți de Vedere Cluj-Napoca.
Partenerii proiectului sunt:
- Asociacija Apkabink Europą – Lituania;
- Asociația Babilon Travel – România;
- Associazione Attiva-Mente - Italia;
- Autonomia e Descoberta CRL -
Portugalia;
- Liceul Special pentru Deficienți de
vedere Cluj-Napoca - România;
- Polski Związek Niewidomych - Polonia.
Datorită prezenței tinerilor cu deficiențe de vedere și a utilizării unor instrumente mai tehnice, cum ar fi TIC și radioul pe Internet, în proiect vor fi implicați, de asemenea, doi facilitatori experimentați, care vor crea spațiul necesar și un mediu de învățare, incluziv și accesibil atât pentru persoanele cu, cât și pentru cele fără dizabilități.
Proiectul are ca scop practic crearea de emisiuni radio participative, care vor fi utilizate ca instrument de încurajare a unor noi forme de participare a tinerilor, de incluziune socială și la un nivel mai profund, dezvoltarea capacității de angajare a tinerilor și a antreprenorialului. Schimbul de tineri are, de asemenea, o dimensiune incluzivă importantă, datorită structurii grupului de participanți. Vor fi tineri cu deficiențe de vedere / tineri cu deficiență de vedere care lucrează împreună în grupuri mixte, pentru a atinge obiective comune.
În timpul proiectului, tinerii cu și fără deficiențe de vedere vor învăța să-și creeze propria afacere "de marcă" care nu este mediată de "lumea" adulților, fiind absolut liberă de constrângeri editoriale, interese speciale și alte impuneri. Ei vor putea să influențeze societatea și să creeze o "masă critică", în ceea ce privește tinerii care sunt adesea supuși excluderii sociale. Activitățile urmăresc, de asemenea, să ofere participanților cunoștințe tehnice de bază care să le încurajeze să creeze un radio web comunitar, cu investiții minime sau fără investiții financiare și să îl gestioneze în toate componentele sale, făcând participanții mai autonomi și mai independenți.
Proiectul va implica organizațiile partenere, nu numai în datele principalelor activități, ci și în faza dintre ele; de fapt, prin exploatarea metodelor și a cunoștințelor tehnice, tinerii, cu ajutorul organizațiilor lor de trimitere, vor fi împuterniciți să creeze programe radio, să experimenteze noi forme de divertisment și să atragă curiozitatea comunităților lor.
Lucrând împreună in grupuri mixte, participanții cu și fără deficiențe de vedere se vor sprijini reciproc, vor învăța despre propriile lor lumi, speranțe, așteptări și provocări și vor contribui la o incluziune socială mai bună. În acest fel, participanții fără handicap vor deveni ambasadori ai tinerilor cu deficiențe de vedere în propriile comunități.
Obiectivele proiectului vor fi realizate prin ateliere de creație, emisiuni simulate, ateliere practice cu abilități tehnice de bază, discuții privind participarea tinerilor, incluziune socială și activități de grup care permit tinerilor să încurajeze participarea și integrarea în comunitate la toate nivelurile, , regional, național și internațional.
Metodologia care se va aplica se va baza în principal pe elemente ale învățării non-formale, în special legate de orientările "învățarea prin practică" și activitățile grupurilor mixte care vor ajuta participanții să lucreze în contact cu diverse medii culturale.