Raport festivalul cultural Miraje (Săptămâna altfel)
Publicat de WebmasterLSDV în: 2014-04-22
FESTIVALUL CULTURAL MIRAJE, EDIÈšIA a VII-a, 2014
Nivelul/nivelurile de învățământ: primar, gimnazial și liceal Numărul elevilor din școală: 60 Numărul cadrelor didactice din școală: 20
Coordonatorul activității (nume și prenume , funcție, date de contact): Maria Alina MOSORA, profesor educator, tel. 0755168476, e-mail: mariel21al@yahoo.com, www.miraje.ro, https://www.facebook.com/FestivalulMiraje?ref=hl contact@miraje.ro, www.ldv.ro, http://miraje.ro/index.php/component/content/article/35-noutati/93-premiile-miraje
Titlul activității: Festivalul Cultural Miraje â€Arta nu are limite!†2. Domeniul în care se încadrează: Domeniul cultural artistic, teatru 3. Scopul activității: Scopul festivalului este promovarea talentelor elevilor cu deficiențe senzoriale pentru integrarea socială și diminuarea preconcepției legate de persoanele cu dizabilități.
4. Obiectivele educaționale ale activității 1. Organizarea și desfășurarea concursurilor de videoclip și design pentru trofeu în vederea promovării Festivalului Cultural Miraje, dedicate elevilor cu și fără dizabilități. 2. Organizarea și desfășurarea avanpremierei Festivalului Cultural Miraje de către parteneri destinată membrilor comunității locale din Cluj-Napoca. 3. Planificarea, organizarea și desfășurarea de către responsabilii din cadrul Liceului Special pentru Deficienți de Vedere Cluj-Napoca a atelierelor de teatru, muzică și dans pentru elevii cu și fără dizabilități din cele șapte județe participante. 4. Organizarea și desfășurarea evenimentului final al Festivalului Cultural Miraje spectacol concurs de teatru, muzică și dans - de către instituțiile partenere pe perioada a două zile pentru elevii cu și fără dizabilități din cele șapte județe participante.
5. Elevi participanți: număr total de participanți, procent de participanți din numărul total de elevi din grupul țintă: 250 de participanți, dintre care 180 de elevi cu și fără dizabilități din orașele București, Cluj-Napoca, Bistrița, Pașcani, Simeria, Zalău și Arad. 6. Durata și locul desfășurării activității: 7 10 aprilie 2014, Liceul Special pentru Deficienți de Vedere Cluj-Napoca pentru desfășurarea avanpremierei atelierelor Miraje, Casa de Cultură a Studenților, Sala Auditorium Maximum a Universității Babeș-Bolyai pentru desfășurarea concursului de teatru, muzică și dans, Cafeneaua The Londoner-Great English Pub pentru seara intitulată â€Cafeneaua în negru!†și Cafeneaua QCaffe, pentru cina de socializare a elevilor. 7. Descrierea activității. Descrieți pe scurt activitatea, în cel mult 5-10 rânduri, menționând elementele de succes ale acesteia (conținut , metodele, sarcini de lucru, caracter interdisciplinar, parteneriate etc.) Mirajul festivalului s-a simțit la orice pas, atât în cadrul instituției, cât și în afara acestuia. Elementele de succes au fost promovarea produselor elevilor cu deficiențe de vedere în cadrul expoziției din data de 7 aprilie 2014, în cadrul Zilei Porților Deschise, organizarea atelierelor de muzică, mișcare, dans și teatru din cadrul Liceului Special pentru Deficienți de Vedere în care elevi cu deficiențe și elevi din școlile de masă din Cluj-Napoca au realizat împreună un imn al festivalului Allegria, care a fost cântat în ultima seara a festivalului, în 10 aprilie 2014 de către toți participanții. Comunitatea din Cluj-Napoca a avut șansa de a comunica în întuneric, în sunetele muzicii cântate de către profesori și elevi cu deficiențe de vedere. De asemenea, elevii cu și fără dizabilități au avut șansa de a-și pune în valoarea abilitățile artistice în cadrul festivalului concurs din data de 9 și 10 aprilie 2014, în cele trei ateliere de teatru, muzică și dans.