Acordarea de sprijin pentru integrarea copiilor cu dizabilități de 0-6 ani în structurile sistemului de educație obișnuit

Publicat de WebmasterLSDV în: 2008-02-19

TIPUL PROIECTULUI:
Proiect European finanțat de Uniunea Europeană

DURATA PROIECTULUI:
iulie 2006 - ianuarie 2008

SCOPUL PROIECTULUI:
Pregătirea cadrelor didactice din domeniul școlilor pentru copiii cu deficiențe de vedere, de auz, din cadrul creșelor și grădinițelor pentru copii obișnuiti pentru integrarea copiilor cu deficiențe de la 0 la 6 ani în cadrul structurilor obișnuite de educație și îngrijire.

OBIECTIVELE PROIECTULUI:
Vizitarea structurilor de îngrijire și educare a copiilor cu vârste cuprinse între 0-3 ani și a instituțiilor pentru copii cu deficiențe de vedere și de auz;
Implicarea diferitelor categorii de specialiști în domeniul intervenției și educației timpurii;
Schimb de informații privind nevoile reale ale familiilor copiilor cu deficiențe de vedere și de auz;
ÃŽnlăturarea oricăror bariere care se opun integrării copiilor cu dizabilități în structurile obișnuite de îngrijire și educație;
Descrierea instrumentelor, metodelor și tehnicilor necesare sprijinirii copiilor cu dizabilități în fiecare țară;
Pregătirea și descrierea situației concrete referitoare la modalitatea de integrare a copiilor cu deficiențe de vedere și de auz prin prezentarea concretă a situației economice și politice din fiecare țară implicată;
Dezvoltarea unei modalități de implementare cu scopul îmbunătățirii accesului copiilor cu deficiențe de auz și vizuale în structurile obișnuite de îngrijire și educație

ACTIVITÄ‚Å¢ILE PROIECTULUI:
Fiecare cadru de specialitate implicat în programul de training în domeniul intervenției timpurii a copiilor cu deficiențe de vedere și de auz de la 0 la 6 ani își va dezvolta și îmbogăți cunoștințele de limba engleză în mod individual pentru a fi capabil să parcurgă cele 7 zile de curs;
Utilizarea cursurilor de limba engleză în format electronic pentru exersarea limbii vorbite și a conversației;
Cadrele didactice din structurile obisnuite si din școlile speciale implicate în proiect vor primi o listă bibliografică cu materiale specifice din domeniul intervenției timpurii la copiii cu deficiențe vizuale și de auz, precum si despre caracteristicile deficiențelor de vedere și de auz; studiul se va desfășura individual la bibliotecă sau prin consultarea documentelor electronice de pe internet; rezultatul final al studiului va fi întocmirea unui referat despre intervenția timpurie la deficienții de vedere sau de auz;
Pregătirea culturala a participanților la proiectul Leonardo Mobility se va face prin email prin schimbul de informații referitoare la structurile existente în fiecare țară, structuri legate de modalitatea de integrare a copiilor cu deficiențe de vedere și de auz de la 0 la 6 ani;

ŢĂRILE IMPLICATE ÎN PROIECT:
Instituții care trimit beneficiari:
- Liceul pentru Deficienți de Vedere, Cluj-Napoca, România
- Åžcoala Specială pentru Deficienți de Auz nr. 1, Cluj-Napoca, România
- Creșa nr. 8 Meziad, Cluj-Napoca, România
- Grădinița cu program prelungit nr. 56, Cluj-Napoca, România
Institutii care primesc beneficiari:
- Mutualite Francais Anjou-Mayenne, Angers, Franta
- Specjalny Osrodek Szkolno-Wychowawczy Dla Dzieci Niewidomych I Slabowidzacych, Krakau - Institutul pentru nevăzători și slab văzători, Kracovia, Polonia
Instituții partenere:
- Asociația Nevăzătorilor - Filiala Cluj (Association for the Blind - Cluj Subsidiary)
- Asociația Părinților pentru Sprijinul Copiilor cu Dizabilități Multiple “Părinți pentru copii” (Parents Association for Supporting Children with Multiple Disabilities “Parents for children”)
- Asociația Părinților Copiilor cu Deficiențe de Auz “Voci neauzite” (Parents Association with Deaf Children “Unheard voice”)

Vedeți imagini de la Proiectele Europene în Albumul Foto