Centrul de Intervenţie Timpurie

… primul liceu cu tradiţie înfiinţat în anul 1900, care, mai bine de 100 de ani, a contribuit la dezvoltarea serviciilor educaţionale pentru elevii cu deficienţe de vedere la nivel naţional

Copilul reprezintă centrul universului în care noi adulţii trebuie să fim alături pentru a contribui la construirea mediului propice pentru dezvoltare. Haideţi să fim împreună copii!

Activitatea de intervenţie timpurie reprezintă una dintre etapele cele mai importante în dezvoltarea armonioasă a copiilor antepreşcolari şi preşcolari cu diferite tipuri de deficienţe. Specificul acestei activităţi porneşte de la principiul respectării individualităţii fiecărui copil.

Director Dr. Roxana Elena CZIKER, Director adjunct Silviu Valeriu VANDA

Date de contact: Secretariatul unităţii de învăţământ: 0264 – 431346

Centrul de Intervenţie Timpurie este destinat copiilor de la 6 luni la 8 ani cu deficienţe de vedere şi tulburări asociate care afectează sistemul vizual…

Stimularea, dezvoltarea şi compensarea vederii funcţionale, a sensibilităţii tactil-kinestezice, a funcţiilor auditive, dezvoltarea motricităţii fine şi grosiere, stimularea abilităţilor de comunicare şi a limbajului în vederea câştigării independenţei şi autonomiei personale necesare creşterii calităţii vieţii elevilor cu deficienţe de vedere şi deficienţe senzoriale multiple de la o vârstă cât mai timpurie.

GRUPUL ŢINTĂ

Copii nevăzători, slab văzători şi cu deficienţe asociate cu vârsta cuprinsă între 6 luni şi 8 ani.

ECHIPA MULTIDISCIPLINARĂ

2 profesori psihopedagogi cu competenţe în planificarea, organizarea, desfăşurarea şi implementarea activităţilor de evaluare şi recuperare a copiilor antepreşcolari şi preşscolari,

OBIECTIVE SPECIFICE

  • evaluarea funcţiilor vizuale de bază;
  • evaluarea dezvoltării generale a copiilor cu deficienţe de vedere şi multiple;
  • elaborarea Planului de Intervenţie Personalizată în raport cu nevoile fiecărui copil;
  • favorizarea şi accelerarea dezvoltării globale - fizice şi psihice - a copiilor cu deficienţe de vedere, asigurându-se "maturizarea" pentru integrarea şcolară.

Specialiştii fac echipă alături de părinţii copiilor cu deficienţe de vedere sau deficienţe multiple asociate deficienţei de vedere. aceştia participă activ la activităţile desfăşurate de către specialişti.

UNDE SE DESFĂŞOARĂ ACTIVITĂŢILOR DIN CADRUL PROGRAMULUI DE INTERVENŢIE TIMPURIE?

Activităţile se desfăşoară predominant la domiciliul copiilor pe raza municipiului Cluj-Napoca şi la Centrul de Intervenţie Timpurie din cadrul Liceului Special pentru Deficienţi de Vedere Cluj-Napoca şi pentru copii din alte judeţe.

Cabinetul este dotat cu lumini pentru stimulare vizuală, cu jocuri şi materiale specifice pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor de la 6 luni la 3 ani şi de la 3 la 8 ani, pat cu apă,pat cu mingii pentru relaxare etc.

SERVICII OFERITE

  • depistarea copiilor de la 6 luni la 8 ani în cadrul cabinetelor medicilor de familie, neonatologie, cabinete de specialitate;
  • evaluarea nivelului de dezvoltare al copilului;
  • evaluarea funcţiilor vizuale şi tactil-kinestezice;
  • elaborarea planului de servicii pentru abilitarea / reabilitarea funcţională;
  • elaborarea planului de intervenţie personalizat pentru stabilirea obiectivelor şi acţiunilor care se vor urma pentru dezvoltarea şi compensarea funcţiilor deficitare;
  • grup de suport pentru părinţi;
  • consilierea părinţilor în ceea ce priveşte organizarea activităţilor la domiciliu, procurarea materialelor specifice, adaptate de stimulare etc.

Specialişti: Ramona Ionela MUREŞAN, Dorina POP

 

Descărcați pliantul în format pdf