Post vancant Asistent Social III

Publicat de WebmasterLSDV în: 2016-05-06

Liceul Special pentru Deficienți de Vedere Cluj-Napoca organizează concurs pentru ocuparea următoarelor posturi, în conformitate cu Hotărârea nr. 286 / 23 martie 2011 pentru aprobarea Regulamentului -cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant:

Nr.

crt.

Tipul postului

Numărul de posturi

Categoria de personal

Statutul postului / viabilitatea

1.

Asistent social III

1

Personal didactic auxiliar

Post vacant/ perioadă nedeterminată/ normă întreagă

1 Pentru participarea la concurs, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale și condiții specifice:

  1. Condiții generale de ocupare a posturilor:

  1. Are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și cu domiciliul în România;

  2. Cunoștințe de limba română, scris și vorbit;

  3. Are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;

  4. Are capacitatea deplină de exercițiu;

  5. Are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată în baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;

  6. îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;

  7. Nu a fost condamnată sau condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori a autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

  1. Condiții specifice pentru ocuparea postului vacant, cu normă întreagă de asistent social:

  • Absolvirea cu diplomă de licență a unei instituții de învățământ superior

  • Vechimea în domeniu minim 1 an;

  • Abilități de relaționare-comunicare cu întreg personalul unității de învățământ;

  • Abilități pentru munca în echipă;

  • Copia fișei de evaluare a performanțelor profesionale individuale sau recomandare de la ultimul loc de muncă.

Concursul va consta in:

  1. Proba scrisa: test grilă

  1. Data și ora desfășurării:01.06.2016, ora 11:00

  2. Locul desfășurării: sediul Liceului Special pentru Deficienți de Vedere, Cluj-Napoca, situat pe Calea Dorobanților nr 31, et. II,

Sala de ședințe.

  1. Interviu

  1. Data și ora desfășurării: 03.06.2016, ora 11:00

  2. Locul desfășurării: sediul Liceului Special pentru Deficienți de Vedere, Cluj-Napoca, situat pe Calea Dorobanților nr. 31, et IE, Cabinet metodic.

Probele sunt eliminatorii, punctajul minim obținut la fiecare proba fiind de 50 puncte Tematica :

  1. Conceptele de politica sociala, securitate sociala, protecție sociala, asigurare sociala;

  2. Asistenta sociala in sistemul general al protecției sociale;

  3. Istoricul asistentei sociale in Romania

  4. Sistemul National de Asistenta Sociala

  5. Fundamentele asistentei sociale:

  • Sistemul de cunoștințe;

  • Sistemul de valori specifice ale Asistentei Sociale;

  • Abilitați si deprinderi practice in Asistenta sociala;

  • Codul etic al profesiunii de Asistent Social;

  • Standarde etice;

  • Particularitati ale practicii Asistentei sociale;

  1. Asistenta sociala la nivel individual, comunitar, societal;

  2. Necesitatea cunoașterii in asistenta sociala (cunoaștere spontana, cunoaștere științifica);

  3. Nevoile umane si problematica sociala;

  4. Teorii ale asistentei sociale:

  • generale;

  • specifice:

  • participării;

  • atașamentului;

  • identității;

  • pierderii;

  • îngrijirii.

  1. Caracteristici ale relației dintre persoana aflata in dificultate si Asistentul Social;

  2. Metode si tehnici de investigare in asistenta sociala - specificitatea acestora;

  3. Observația si ghidul de observație in asistenta sociala;

  4. Etapele întrevederii in asistenta sociala;

  5. Interogarea-specificitatea ei in asistenta sociala;

  6. Interviul in asistenta sociala, caracteristici si obiective;

  7. Desfasurarea interviului: clasificarea, interpretarea, confruntarea si acordarea de informații, acordarea de sfaturi, sprijin;

  8. Fazele anchetei sociale;

  9. Tehnici specifice de intervenție sociala in asistenta sociala in funcție de natura asistatului, beneficiarului, nevoile acestuia si scopul urmărit, in rezolvarea problemei sociale;

  10. Evaluarea in procesul de asistenta sociala si managementul de caz;

  11. Activitatea in echipa in practica asistentei sociale;

  12. Tehnici de intervenție sociala in criza;

  13. Supervizarea in asistenta sociala;

  14. Protecția sociala a Drepturilor Copilului:

  • Comisia pentru protecția drepturilor copilului;

  • Serviciul public specializat pentru protecția copilului;

  • Masuri de protecție a copilului aflat in dificultate;

  • Legislația specifica protecției drepturi copilului ( Legea 272/2004 privind protecția si promovarea drepturilor copilului;

  • Asistenta sociala a problemelor legate de actele de identitate a copilului de varsta de 15-18 ani;

  • Asistenta sociala a adolescentului institutionalizat;

  1. Asistenta sociala a persoanelor abuzate:

  • Persoanele abuzate: copii, femei, vârstnici;- Grila de observare a efectelor abuzului si neglijării;

  • Rolul asistentului social in intervenția sociala in criza.

  1. Asistenta sociala a familiei:

  • Modalitati de investigare a problematicii medico-sociale a vieții de familie;

  • Investigarea problemelor morale ale familiei;

  • Investigarea relației copii-parinti;

  • Rolul asistentului social in consolidarea nucleului familial;

  1. Asistenta sociala a persoanelor vârstnice:

  • Definiția persoanei vârstnice;

  • Vulnerabilitatea psiho-biologica a persoanei vârstnice;

  • Responsabilitatea echipei de îngrijire a vârstnicului si evaluarea gradului de dependenta (Fisa sociogeriatrica);

  • Legislația Asistentei Sociale la vârstnici (Legea 17/2000 si HG 886/2000);

  • Institutionalizarea vârstnicului si alternative la institutionalizare;

  • Servicii medico-sociale comunitare pentru vârstnici;

  1. Evaluarea asistentiala a unui bolnav psihic avand in vedere etapele examenului clinico-psihiatric;

  2. Asistenta sociala a victimelor violentei domestice: femeile si copiii

  • Definirea violentei domestice;

  • Rolul asistentului social in intervenția in criza;

  1. Asistenta sociala acordata lăuzelor in maternitate;

  2. Asistenta sociala a grupurilor sociale cu risc ridicat de marginalizare si a grupurilor etnice;

  3. Asistenta sociala a persoanelor cu HIV;

  4. Investigarea medico-sociala in bolile cronice: TBC, diabet, boli cardiovasculare.

  5. Investigarea medico-sociala a problemelor iegate de consumul de alcool, drog.

  6. Asistenta sociala a delincvenților:

  • Definirea delincvenților;

  • Problematica socio-medicala a delincventei;

  • Tehnici specifice de investigare sociala in asistenta sociala a delincvenților;

  • Rolul asistentului social in prevenirea delincventei juvenile;

  1. Protecția sociala a persoanelor cu handicap:

  • Definiția persoanei cu handicap in legislația romana;

  • Instituții cu atribuții in domeniul protecției speciale a persoanelor cu handicap;

  • Stabilirea gradului de handicap a unei persoane adulte si a copilului;

  • Legislația in vigoare privind protecția speciala a persoanelor cu handicap (Legea 102/1999, Legea 519/2002, Ordinul MSF nr.725/12709 din 01.10.2002 )

  • Drepturile persoanelor cu handicap;

  • Drepturile copiilor cu handicap;

  • încadrarea in munca a persoanelor cu handicap;

  • Rolul asistentului social in reinsertia sociala a persoanelor cu handicap si integrarea psihosociala a copiilor cu handicap.